
Informace
pro pacienty a návštěvníky Nemocnice Hranice a.s.
Práva pacienta v souvislosti s poskytováním informací o jeho zdravotním stavu a nahlížení do zdravotnické dokumentace
Přístup do zdravotnické okumentace
Zapůjčení zdravotnické dokumentace
Seznam zkratek používaných ve zdravotnické dokumentaci
- Absence lékařů
- Ordinační hodiny naleznete u jednotlivých ordinací a oddělení v sekci Oddělení a lékaři
Co je nutné si vzít s sebou do nemocnice při nástupu k hospitalizaci :
Doklady:
- občanský průkaz
- průkaz zdravotní pojišťovny
- průkazy osobního onemocnění – průkaz diabetika, průkaz pacienta užívajícího Warfarin apod.
- doporučení k hospitalizaci od Vašeho ošetřujícího lékaře (neplatí pro akutní stavy)
- výsledky Vašich vyšetření – předoperační vyšetření – NE STARŠÍ 14 dnů
- potvrzení PN – pokud již Vám bylo vydáno a jste pracující
- kontaktní adresu a telefon na Vaše rodinné příslušníky
Léky, které pravidelně doma užíváte:
- seznam léků, které pravidelně užíváte
- inhalační spreje, inzulinová pera
- léky, které nejsou běžné a jejichž objednání v lékárně vyžaduje určitý čas
Prádlo:
- ručníky
- spodní prádlo
- kapesníky
- přezůvky, ponožky
- noční košile, pyžamo, župan
- jednorázové pleny
Hygienické potřeby:
- holící strojek u mužů
- zubní pasta, kartáček na zuby, ústní voda na ošetření zubní protézy
- hřeben
- mýdlo
- toaletní papír
- další hygienické potřeby pro ženy – inkontinentní vložky, stomické pomůcky
Kompenzační pomůcky:
Nezapomeňte si s sebou do nemocnice přinést kompenzační pomůcky, které užíváte ve svém běžném životě, např.:
- brýle
- zubní protézu
- naslouchadlo
- elastické pomůcky
- francouzskou hůl apod.
K hospitalizaci si NEBERTE:
- šperky
- cennosti
- velký obnos peněz
- vkladní knížky a doklady od bankovních účtů
- zbraně
- cigarety, alkohol
- počítač, notebook
Před operačním zákrokem je nutno odlakovat nehty, odstranit gelové nebo nalepovací nehty, sundat náušnice, piercing !
Dále doporučujeme si s sebou vzít věci na rozptýlení – knihy, časopisy apod.
Pravidla pro NÁVŠTĚVY na lůžkových stanicích nemocnice
-
Oddělení: Chirurgie, Plastická a estetická chirurgie, Gynekologie, Interna E a Pediatrie
Po - Pá 15:00 - 17:00 hod.
So - Ne 14:00 - 16:00 hod.
Mimo tuto dobu pouze se souhlasem ošetřujícího lékaře.
-
Oddělení: Oddělení následné a paliativní péče (stanice A, B, D)
Po - Ne 14:00 - 16:00 hod.
Mimo tuto dobu pouze se souhlasem ošetřujícího lékaře.
-
Oddělení: Interna B
Po - Ne 14:00 - 16:00 hod.*
Mimo tuto dobu pouze se souhlasem ošetřujícího lékaře.
* U pacientů na infekčním lůžku v návštěvní hodiny i mimo tuto dobu pouze se souhlasem ošetřujícího lékaře.
-
Oddělení: ARO
Po - Pá 15:00 - 17:00 hod.
So - Ne 14:00 - 16:00 hod.
V návštěvní hodiny i mimo tuto dobu pouze se souhlasem ošetřujícího lékaře.
Propuštění z ústavní péče - ukončení hospitalizace
1) Rozhodnutí o propuštění provede primář oddělení při velké vizitě a současně pacienta o propuštění informuje.
2) Ošetřující lékař uzavře zdravotnickou dokumentaci, informuje a poučí pacienta a vyhotoví :
- „propouštěcí zprávu“
- „předpis léků“
- „hlášení ošetřujícího lékaře“ - a odešle na OSSZ nejpozději následující pracovní den
3) Všeobecná sestra na základě rozhodnutí lékaře připraví pacienta k propuštění :
- Předá svršky a cennosti proti podpisu v případě, že byly během hospitalizace přijaty do úschovy.
- Připraví (dle potřeby pacienta) lékařem písemně schválenou „Pracovní neschopnost“ (PN), „Průkaz trvání PN“, „Žádanku na ortopedickou pomůcku“, „Žádanku na zajištění domácí péče“ eventuelně „Průkaz na transport pacienta“.
- Ukončí ošetřovatelskou dokumentaci, informuje pacienta o další ošetřovatelské péči a způsobu stravování, v případě překladu pacienta vypíše „sesterskou překladovou zprávu“.
- Odepíše pacienta z „Rozpisu stravy“ a „Hlášení o počtu nemocných“.
- Při ukončení PN předá II. část tiskopisu k evidenci na interní ambulanci (akutní příjem).
- V případě potřeby kontrolního vyšetření objedná termín telefonicky na příslušné odborné ambulanci.
- V případě, že pacient nepředloží platný průkaz ZP, oznámí ukončení hospitalizace na provozní účtárnu. Provozní účetní vystaví účet a převezme přímé úhrady za poskytnutou zdravotní péči.
Překlad pacienta do jiného zdravotnického zařízení
1) Překlad z indikace lékaře
- Překlad je uskutečněn za účelem zajištění žádoucí lékařské péče a to na jiné pracoviště.
- Tento překlad je vždy řádně telefonicky domluven. Dané pracoviště musí souhlasit s přijetím pacienta a ten musí souhlasit s překladem.
- O všech těchto rozhodných skutečnostech provede lékař zápis do zdravotnické dokumentace.
- Pacientovi je vydána kompletní „Lékařská zpráva o hospitalizaci“, a to jak lékařská tak ošetřovatelská.
- Indikující lékař dle stavu pacienta zajistí příslušný transport tak, aby nedošlo ke zhoršení či destabilizaci stavu nemocného.
- Před transportem je třeba využít všech prostředků ke stabilizaci stavu pacienta.
- O převzetí pacienta a zdárném transportu se indikující lékař telefonicky přesvědčí.
2) Překlad na přání pacienta - (jeho zákonného zástupce)
- Tento překlad se řídí pravidly uvedenými v předchozím bodě 1) s výjimkou toho, že transport zdravotnickým vozidlem pacienta mimo území okresu lze poskytnout jen s předchozím souhlasem revizního lékaře pojišťovny.
- Pokud revizní lékař s tímto nesouhlasí hradí transport pacient.
- Transport musí zaručit, že nedojde ke zhoršení, či destabilizaci zdravotního stavu pacienta. Jinak si lékař před odjezdem pacienta vyžádá „negativní reverz“.
- Před transportem musí být pacient stabilizován a musí být vyčerpány všechny neodkladné výkony zaručující zdárný průběh léčby.
Transport pacienta
Sestra objedná převoz pacienta telefonicky na dopravním dispečinku nemocnice, osobně informuje řidiče sanitního vozu při předání pacienta o způsobu transportu eventuelně zajistí jeho doprovod.
Vnitřní řád nemocnice
Informace o postupu podávání stížností
Rádce pacienta - příručka ke zlepšení bezpečí pacienta
Etický kodex práv pacientů
Informace poskytované obětem trestných činů
Dnem 1. 8. 2013 nabyl účinnost zákon č. 45/2013 sb, "O obětech trestných činů". V souladu se zněním tohoto zákona uvádíme informace o tom, na které subjekty zapsané v registru poskytovatelů pomoci obětem trestných činů se můžete obrátit s žádostí o odbornou pomoc a za jakých podmínek máte právo na poskytnutí bezplatné odborné pomoci.
Na základě výše uvedeného zákona se střediska Probační a mediační služby stávají poskytovateli pomoci obětem trestných činů.
Oběti trestných činů se mohou kterýkoliv pracovní den obracet na příslušná střediska Probační a mediační služby, která působí ve všech soudních okresech České republiky. Celkem se jedná o 74 středisek a 4 pobočky.
Poskytnuté služby jsou bezplatné!
PŘÍLOHY
Pro účely veřejné kontroly dáváme k dispozici indikátory kvality poskytované zdravotní péče, které v rámci procesu trvalého zvyšování kvality v nemocnici sledujeme, vyhodnocujeme a proto můžeme přijímat opatření k odstaňování nedostatků.
Všechny výsledky sledovaných indikátorů kvality vypovídají o vysoké kvalitě a úrovni poskytované zdravotní péče a žádný číselný údaj nepřekračuje národní i mezinárodní srovnávací statistiky.
-
Program podpory zdraví Nemocnice Hranice a.s.
-
Edukační materály pro pacienty v problematice prevence vzniku dekubitů (proleženin) , předcházení pádu a hygienické dezinfekce rukou
-
Edukační materiály pro pacienty v problematice závislosti na tabáku
Edukační materiály na webu ministerstva zdravotnictví (odkaz)
Národní linka pro odvykání: 800 350 000
-
Edukační materiály pro pacienty v problematice závislosti na alkoholu
Nepít je normální. Kampaň ministerstva zdravotnictví upozorňuje na rizika konzumace alkoholu - www.nepitjenormalni.cz
Národní linka pro odvykání: 800 350 000
-
Rady pro větší gynekologické operace
-
Rady pro větší gynekologické operace
-
Pokyny pro hospitalizované pacienty
-
Informace pro doprovod dětí hospitalizovaných na dětském oddělení nemocnice
Formuláře
Formuláře pro pacienty ke stažení a vyplnění
-
Žádost o kopii zdravotnické dokumentace
-
Žádost o nahlížení do zdravotnické dokumentace
-
Žádost o příjetí na Oddělení následné a paliativní péče Nemocnice Hranice a.s.
-
Žádost o výplatu důchodu do zdravotnického zařízení
-
Dotazník spokojenosti pro ambulantní pacienty
-
Dotazník spokojenosti pro hospitalizované pacienty
-
Dotazník před očkováním proti onemocnění COVID-19